Alvena,
heart in the past,
look to the future..
Alvena was born in 1990 but its roots go back to a family history in the distant 50s.
Alvena is an Italian company that thinks, creates and produces ingredients and semi-finished products for ice cream and pastry, the first that has designed and produced a vegetable base for soy ice cream, anticipating current market trends by years.
A family business with a strong artisan imprint, where the innovation of the research and development laboratory focused on the search for certified quality ingredients, is combined with the curiosity and passion of the Italian production history. History, passion, quality and technology go hand in hand.
La storia di Alvena
Tutto nasce nel 1953, da un’idea, da un semilavorato per il gelato ancora attuale e apprezzato dal mercato.
Alvena così come è oggi viene alla luce alla fine degli anni ’80 dall’idea del suo fondatore che pensa e realizza una produzione innovativa, legata a prodotti totalmente vegetali, ecco che si parla di gelati di soia per poi ampliare la gamma ai gelati a base di yogurt. Oggi offriamo una gamma completa senza dimenticare le nostre origini Veg.
Oggi Alvena ha anche due Cash & Carry a Milano e Torino.
Alvena nel mondo
Gli anni 2000 segnano un momento di espansione per la nostra attività: il nostro made in Italy apre al mercato estero, con una forte presenza in Europa, Nord Africa, Emirati Arabi e Stati Uniti. In questi anni abbiamo supportato l’apertura di più di 150 gelaterie nel mondo, facendoci ambasciatori del gusto e dell’imprenditoria italiana all’estero.
Dove siamo presenti: Regno Unito, Grecia, Francia, Svizzera, Spagna, Svezia. Romania, Albania, Polonia, Bulgaria, Ucraina. Arabi Saudita, Emirati Arabi. Algeria, Egitto, Marocco, Gambia, Senegal. Singapore, Cina, Malesia. Stati Uniti.
Se stai cercando un partner italiano per una gelateria all’estero, contattaci!
The quality of Alvena products
Those who work with us know the world of artisanal ice cream in depth. Our recipes are born from the continuous comparison of the Research and Development department with market trends and the needs of our customers. Our daily mission is to produce quality ingredients that are not only good, but at the same time also functional, easy to use and in step with the times.
For us, quality means all of this, together.